کد خبر: 110718|14:03 - 1396/07/12
نسخه چاپی

مشاور عالی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی؛

مقاومت مردم گیلانغرب در دوران دفاع مقدس الگوی عاشورایی بود/تفکر انقلابی و عاشورایی ملت ایران امروز به الگو آزادگان جهان بدل شده است

مقاومت مردم گیلانغرب در دوران دفاع مقدس الگوی عاشورایی بود/تفکر انقلابی و عاشورایی ملت ایران امروز به الگو آزادگان جهان بدل شده است
مطلع الفجر:مشاور عالی فرمانده کل سپاه گفت :دفاع مقدس ما برگرفته از مکتب عاشورا و الگوی مقاومت ما عاشورایی بود همچنانکه قیام وانقلاب ما هم حسینی و عاشورایی بود .

 به گزارشخبرنگار مطلع الفجر،صبح امروز مراسم گرامیداشت حماسه مقاومت مردم گیلانغرببا اجتماع سه هزارنفری مردم و مسئولین این شهرستان دراستادیوم شهدای شهر گیلانغرب برگزارشد.

در این آیین با شکوه مشاور عالی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در سخنانی از مقاومت مردم گیلان غرب در 8 سال دفاع مقدس  و همچنین اتحاد ملت ایران در دوران دفاع مقدس بعنوان یک الگوی عاشورایی نام برد و افزود: دفاع مقدس ما برگرفته از مکتب عاشورا و الگوی مقاومت ما عاشورایی بود همچنانکه قیام وانقلاب ما هم حسینی و عاشورایی بود .

سردارسرتیپ پاسدارحسین دقیقی    مقاومت کم نظیر مردم گیلانغرب در دوران دفاع مقدس را ستود و تصریح کرد: مردم این دیار با خلق  این حماسه ایستادند و با رشادت بی نظیر خود توانستند ارتش تا دندان مسلح بعث عراق را در پشت دروازه های این  متوقف کرده و بلکه به عقب برانند وصفحه پرافتخاری را در تاریخ بیافرینندو این یک الگوی بی نظیر مقاومت است.

وی  ابراز داشت: دیروز خونهای پاک شهدای مظلوم دفاع مقدس بود که طومار تجاوز به سرزمین اسلامی ایران را درهم پیچید و امروزخون شهدای مدافعین حرم است که طومار داعش و آمریکا و صهیونیسم را درهم می پیچد و این نشات گرفته از تفکر ناب اسلامی در بین جوانان ومردم ماست که الگوی آن عاشوراست.

 در ابتدای این مراسم امام جمعه شهرستان گیلانغرب ضمن گرامی داشت یاد و خاطره شهدا و نکوداشت حماسه مردم گیلان غرب ، انقلاب اسلامی را نشات گرفته از فرهنگ عاشورایی عنوان کرد و گفت : ملت ایران اسلامی با اعتقاد و تمسک به فرهنگ عاشورایی در برابر استکبار و هجمه بناحق دشمنان ایستادند و حقانیت خود را با دفاعی مقدس محقق کردند .

 حجت الاسلام خاص امیری همچنین دربخشی از سخنان خود به موضوع اقتصادی منطقه اشاره کرد و تصریح نمود: شهرستان گیلانغرب علی رغم پیشینه ارزشی که در حوزه دفاع مقدس دارد  اکنون از محرومیت رنج می برد.

وی ابراز داشت: انتظار مردم این است که  تلاشهایی برای رونق دادن وضعیت اقتصادی  منطقه و رسمی کردن بازارچه سومار به عنوان  مولفه محرومیت زدای این خطه در بن بن بست صورت پذیرد که این نیازمند نگاهی ویژه و توجه خاص به مردم گیلانغرب است.

  در چهارم مهرماه 59 مردم شهرستان گیلانغرب با دست خالی درمقابل تجاوز ارتش رژیم بعثی عراق ایستادند و توانستند از ورود آنها به شهر گیلانغرب جلوگیری کرده و  بلکه تا 10 کیلومتری دروازه های  شهر عقب برانند.

حماسه مقاومت و ایثار مردم گیلانغرب باعث شد تا این شهر عنوان دومین شهر مقاوم کشور را کسب نمایدتقدیم 750 شهید گرانقدر 2400 جانباز و141 آزاده از افتخارات مردم این شهرستان در دوران دفاع مقدس است ، افتخاری که ضرورت ثبت روز ملی گیلانغرب  در تقویم ملی را به عنوان دومین شهر مقاوم کشور  به عنوان مطالبه  ای بحق دوچندان میکند.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد