کد خبر: 110697|10:50 - 1396/07/01
نسخه چاپی

همزمان با اولین رور از آغاز مدارس:

طنین زنگ مهر،امر به معروف ومقاومت در مدارس شهرستان گیلانغرب+ تصاویر

طنین زنگ مهر،امر به معروف ومقاومت در مدارس شهرستان گیلانغرب+ تصاویر
مطلع الفجر:مقارن با اولین رور از آغاز مدارس زنگ مهر، محرم و مقاومت امروز در مدارس شهرستان گیلانغرب بصدا درآمد.

 به گزارشخبرنگار مطلع الفجر، طی آیینی که باحضور امام جمعه ،  سرپرست فرمانداری و مسئولین در آموزشگاه معصومیه شاهد برگزارشد ،آغاز سال تحصیلی و تقارن آن با هفته دفاع مقدس و ایام ماه محرم  گرامی داشته شد.

 در آیین نواختن زنگ امر به معروف فرمانده سپاه گیلانغرب  ضمن گرامی داشت هفته دفاع مقدس ، هفته امر به معروف و تبریک آغاز مدارس ، از دوران دفاع مقدس به عنوان دوران عزت ، تبلور جهاد و مقاومت یاد کرد و گفت : هفته دفاع مقدس را باید به عنوان دورانی که  اتحاد ، ایثار  و روحیه جهادی  رزمندگان و مقاومت مردم  تابلوی افتخار امیز و مانا از سلحشوری را رقم زد یاد کرد .

 سرهنگ محمدی تصریح کرد : 8 سال دفاع مقدس سرشار از گنجینه با ارزشی از فرهنگ جهاد ، شهادت و آموزه های عاشورایی است که بایدبه شایستگی استخراج و  به نسلهای جوان امروز  انتقال داد .


مدیر اداره آموزش وپرورش شهرستان گیلانغرب در سخنانی آموزش و پرورش را عامل توسعه در هر کشوری بیان نمود و تقارن آغاز سال تحصیلی جدید با هفته دفاع مقدس و هفته امر به معروف ونهی ازمنکر بیانگر اهمیت نظام تعلیم و تعلم همراه با دو ویژگی شهادت و دعوت به خوبی ها و دوری از بدیها ذکر کرد.

  حشمت اله پارسا افزود: 9717 دانش آموز در سطح 238 آموزشگاه و 603 کلاس درس از امروز سال تحصیلی جدید را در این شهرستان آغاز می نمایند وی گفت 143 کلاس درس در سطح این شهرستان هوشمند سازی شده است.

پارسا تصریح کرد:در کنکور امسال بیش از 80 نفر از دانش آموزان شهرستان در رشته های پزشکی ، دندان پزشکی، داروسازی و دانشگاه فرهنگیان پذیرفته شده اند که این در نوع خود یک موفقیت چشمگیر است.

امام جمعه شهرستان گیلانغرب در سخنانی تلاقی بازگشایی مدارس، هفته دفاع مقدس و عاشورای حسینی را یک تلاقی ویژه و یک درس خواند و ابراز داشت: انقلاب ما نتیجه قیام عاشوراست.

حجت الاسلام والمسلمین خاص امیری افزود: دفاع مقدس ما هم راهش را از امام حسین به ارث برده است و امروز مدرسه ماهم بایستی با ایده علوی ومهدوی برنامه ریزی شود هدف آموزش وپرورش هم همین است.

وی  اظهار داشت:مدارس به سبب مرکزیت نقش اصلی را در رشد و توسعه جامعه برعهده دارد و بایستی همواره مورد توجه باشد ضمن اینکه نقش وجایگاه خانواده ، معلمان ومربیان نیز در تربیت نسل آینده ساز کشور نباید نادیده گرفته شود. 

در حاشیه این این مراسم همچنین  نمایشگاه عکس و آثار شهدا  رنگ و بوی معنوی و خاص به آیین بخشیده بود .

 این مراسم به همت  حوزه بسیج دانش آموزی ، بنیاد شهیدو امور ایثارگران و آموزش و پرورش برگزار شد .

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد