کد خبر: 110689|10:03 - 1396/06/30
نسخه چاپی

مسئول کمیته بانوان گیلانغرب؛

کارگاه آموزشی"توان افزایی و تاب آوری اجتماعی زنان " درگیلانغرب برگزار شد+ تصاویر

کارگاه آموزشی"توان افزایی و تاب آوری اجتماعی زنان " درگیلانغرب برگزار شد+ تصاویر
مطلع الفجر:کارگاه آموزشی با موضوع توان افزایی و تاب آوری اجتماعی زنان در گیلانغرب به همت کمیسیون بانوان شهرستان برگزار شد.

  به گزارش مطلع الفجر ،کارگاه آموزشی با موضوع توان افزایی و تاب آوری اجتماعی زنان با شرکت تعدادی از بانوان و دختران جوان به مدت 20ساعت درگیلانغرب با همکاری کمیسیون بانوان در حال برگزاری است.

در حاشیه این کارگاه آموزشی مسئول کمیته بانوان شهرستان گیلانغربهدف از برگزاری این کارگاه های آموزشی راآشنایی بانوان شهرستان با آسیب های اجتماعی و چگونگی برخورد با اینگونه مسائل با استفاده از راهکارهای کارشناسانه و علمی عنوان کرد.

خانم نوربخش  در تشریح و تبیین  مقوله تاب آوری تصریح کرد :تاب آوری در شرایط سختی و تنش معنا پیدا می کند که در صورت تداوم مراقبت از سلامت و تلاش برای برون رفت از وضعیت تنش، خروجی مثبت نتیجه آن خواهد بود.

 این مسئول با ابراز اینکه توجه به ابعاد روانی افراد جامعه و همچنین اهمیت سلامت روحی روانی در برابر اسیب های اجتماعی  ابراز داشت :چالش ها و سختی های بیشماری سلامت خانواده ها را در معرض تهدید قرار می دهد که نیاز است خانواده با مشارکت تمامی اعضاء با توکل و صبر و استقامت به مقابله با خطراتی که سلامت روانی اعضای خانواده را تهدید می کند، بپردازند.

نوربخش اذعان کرد :بانوان شهرستان  گیلانغرب بویژه ساکنین نقاط آسیب پذیر طی هشت مرحله دوره آموزشی با حضور اساتید اعزامی ازمرکز استان  ضمن آشنایی با آسیب های اجتماعی راههای پیشگیری ، مقابله و استقامت پذیری در مقابل آنها را فرا می گیرند.

وی در خصوص  مدت و زمان اجرای دوره  نیز تصریح کرد :این مرحله از دوره آموزشی کارگاههای درحال برگزاری به مدت  20 ساعت در محل سالن جلسات وهمایش های فرمانداری برگزار می گردد

این کارگاه که بعنوان پروژه ملی معاونت رئیس جمهور در امور زنان و خانواده با هدف افزایش تاب آوری اجتماعی زنان و ترسیم نقشه راهی بدین منظور با محوریت دفتر امورزنان وخانواده استانداری کرمانشاه  در شهرستان  برگزار می گردد.
شهرستان گیلانغرب در غرب استان کرمانشاه نزدیک به 70 هزار نفر جمعیت  و دارای دو بخش مرکزی و گواور است که از این تعداد جمعیت  زنان روستایی ۱۸۴۹۹  نفر و زنان شهری ۱۱۹۹۰ را  شامل می شود.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد