کد خبر: 110682|11:03 - 1396/06/27
نسخه چاپی

امام جمعه گیلانغرب؛

نیاز امروز کشور تحقق فضای اتحاد، انسجام و برادری است/انقلاب اسلامی اکنون به الگوی مقاومت و آزادگی ملتهای جهان بدل شده است+ تصاویر

 نیاز امروز کشور تحقق فضای اتحاد، انسجام و برادری است/انقلاب اسلامی اکنون به الگوی مقاومت و آزادگی ملتهای جهان بدل شده است+ تصاویر
مطلع الفجر:امام جمعه گیلان غرب با اشاره به اینکه دشمن در صدد ایجاد تفرقه و نفاق در بدنه کشور است گفت : نیاز امروز کشور تحقق فضای اتحاد، انسجام و برادری است.

 به گزارش خبرنگارمطلع الفجر، حجت الاسلام و المسلمین خاص امیری در یادواره شهدای پایگاههای مقاومت  امام حسن مجتبی (ع)  و حزب االله،در سخنانیبا گرامیداشت یاد و خاطره همه شهیدان راه اسلام و انقلاب از صدر اسلام تا شهیدان مدافع حرم ،خصوصا 750 شهید گیلانغرب ، افزود: مقام و منزلت شهیدان در نزد خداوند به اندازه ای متعالی است که با ریختن نخستین قطره خونشان همه گناهان آنان بخشیده و وارد بهشت می شوند.

 وی همچنین به تبیین نقش شهید و شهادت پرداخت واظهار داشت: شهدا دیدی فرار زمینی داشتند و این وسعت دید توانست آنها را در این انتخاب مهم توفیق دهد.

امام جمعه گیلانغرب تصریح کرد:موضوع قابل تامل اینکه در وصیت نامه اکثر شهدا تعهد به ولایت فقیه و حمایت قاطع از انقلاب بوده است و ما نیز اگر بخواهیم پیرو راه روشن شهدا باشیم باید این وصیت را سرلوله کار و زندگی خود قرار دهیم.

حجت الاسلام امیری  ابراز داشت : راه شهدا راه وارستگی از دنیا و ایستادگی در برابر ظلم استکبار بود و امروز اگرچه ما در جنگی فیزیکی در داخل کشور نیستیم اما حقیقتا باید با هوشیاری  آمادگی دفاع داشته باشیم چرا که دشمن با بهره گیری از فضای نوین و عرصه فرهنگی هجمه ضد دینی و اسلامی خود را آغاز کرده است .

وی با اشاره به اهداف مغرضانه دشمن در قبال ملت و نظام ایران اسلامی  افزود : دشمنی که امروز با نیرنگهای رنگ و لعاب دار سعی دارد سندی را بر حوزه اموزشی و مدارس ما القا کند که اساس و شالوده فرهنگ اسلامی و انقلابی ما را نشانه رفته است .

 امام جمعه گیلانغرب تصریح کرد : دشمن با دکترین نوین خود در راستای تقابل با نفوذ انقلاب اسلامی در منطقه سعی دارد تا ظهور شهید فهمیده ها  را  از این عرصه با القای فرهنگ غربی و فارغ از آموزه ناب اسلامی  در بین ملت  ما پاک کند .

وی به صدور انقلاب اسلامی در جهان اشاره کرد و یاد اور نمود : امروز به تاسی از ملت ازاده ایران اسلامی کشورهای منطقه در عراق ، یمن ، سوریه  و دیگر بلاد اسلامی فریاد مقاومت ، ایستادگی و آزادگی را سر داده اند و در این میان اما استکبار جهانی با ترفند های مختلف سعی در خاموش کردن و یا تضعیف این شعله های منور و معنوی دارد .

 حجت الاسلام خاص امیری  همچنین به جنایات  میانمار اشاره داشت و گفت : چنانچه ملتهای و کشورهای اسلامی متحد و منسجم باشند هیچگاه امریکا و صهیونیست جهانی و گروههای تروریستی ضد اسلامی جرات و جسارت آنرا نخواهند داشت تا مردم مظلوم و بی دفاعی مانند مسلمانان میانمار را به خاک و خون کشد ، لذا اقتضای امروز جوامع اسلامی اتحاد و انسجام عملی است .

 در ابتدای این ایین معنوی مسئول فرهنگی اجتماعی سپاه گیلانغرب نیز ضمن گرامی داشت یاد و خاطره شهدای والامقام گفت :عزت آ ارامش و امنیت کنونی کشور و ملت ما مدیون خون شهدای عزیزی است که برای دفاع از دین و کشور عزیزمان آسمانی شده اند .

سرگرد پاسدار پرویز دارابی  با اذعان به توفیق ولایی و متعالی شهدا ، شهدا را انتخاب شده از سوی خداوند دانست که برای این انقلاب ذخیره شده بودند و اکنون وظیفه ماست که با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای عزیز، یاد آنان را فراموش نکرده و در مسیر و اهداف آنان حرکت کنیم تا به این مملکت آسیبی نرسد.

وی با تاکید بر ضرورت تبیین و ترویج فرهنگ جهاد و شهادت ؛ زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهیدان را گرامیداشت ارزش های والای انسانی دانست  و ابراز داشت:در برهه ای که دشمن با توسل به هر  توطئه ای از تهاجم فرهنگی تا تداوم جنگ نرم سعی در کند شدن نوک پیکان حساسیتهای معنوی و دینی ما دارد باید نگذاریم که یاد و خاطره شهیدان به فراموشی سپرده شود.

دارابی خاطر نشان کرد :همانطور که مقام معظم رهبری فرموده اند: یادواره شهدا کمتر از شهادت نیست، باید با زنده نگه داشتن یاد شهیدان آرمان های آنان را به نسل جوان جامعه معرفی کنیم و حقا باید گفت که  یاد شهیدان عزیز و والامقام  به جامعه برکت می بخشد.

 در ادامه این آیین  مداح اهل بیت عصمت و طهارت(ع) حاج حسین مشکینی در مدح شهدا  اشعار و روضه ای قرائت کرد که معنویتی خاص به مراسم بخشید .

یادواره شهدای یاد شده به همت حوزه مقاومت بسیج  شهید چمران شهری گیلانغرب برگزار شد.
شهرستان گیلانغرب با تقدیم 750 شهید گرانقدر 2275 جانباز و 141 آزاده سرافراز افتخاردارد در عرصه دفاع از نظام و کیان اسلامی برگ زرینی را در تاریخ ایران اسلامی به ثبت رسانده و همواره حافظ این ارزشهای بدست آمده باشد.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد