کد خبر: 110672|10:38 - 1396/06/23
نسخه چاپی

پیگیری یک مطالبه مردمی در مطلع الفجر؛

مردم روستایی گیلانغرب از کیفیت ارتباط تلفن همراه و دیتای اینترنت رضایت ندارند/رییس مخابرات گیلانغرب:کیفیت اینترنت خوب است!

مردم روستایی گیلانغرب  از کیفیت ارتباط تلفن همراه و دیتای اینترنت رضایت ندارند/رییس مخابرات گیلانغرب:کیفیت اینترنت خوب است!
مطلع الفجر:بر اساس برنامه ششم توسعه در حوزه فن‌آوری اطلاعات ،دولت میبایست با فراهم کردن زیر ساختها به روستاییان در این حوزه از رشد قابل توجهی برخوردار گردد که رضایت مردم را فراهم نموده باشد .

 به گزارشخبرنگار  مطلع الفجر   امروزه اطلاعات به عنوان ابزاری قدرتمند جهت تثبیت موقعیت هر کشور و حتی هر فرد مطرح است و بر این اساس باید  به صورت عادلانه و کیفی در اختیار عموم قرار گیرد.

ارتباط‌رسانی خدماتی همچون تلفن ثابت، همراه و اینترنت در روستاها از موضوعاتی است که در سال‌های اخیر به طور جدی از سوی دولت  به منظور ارتقا سطح خدمات روستاییان  پیگیری و به اظهار مسئولان  دولت  در بودجه‌های مصوب هر سال مطرح می‌شود.

گفتنی است در حوزه فناوری اطلاعات، روستاییان که مستحق گرفتن و برقراری ارتباط با هزینه مناسب  هستند،  به مراتب گرانتر و به مراتب بی کیفیت تر (کندی و عدم دسترسی با کیفیت به اینترنت) از شهر از این ظرفیت استفاده می کنند، و این در حالی است که باید در روستا هزینه کمتر بپردازد.

نقش مهم و اساسی ارتباطات در زندگی مردم بر کسی پوشیده نیست و شهرستان گیلانغرب  به لحاظ موقعیت جغرافیایی در بسیاری از روستاها  ضرورت ارایه خدمات کیفی ضروری است، و در یکی از کریدورهای مهم ارتباطی قرار دارد.

به گزارش خبرنگار مطلع الفجر ،ظرف چند ماه اخیر بسیاری از مردم عزیز شهرستان گیلانغرب بخصوص از روستاهای  سه دهستان ویژنان  و گواوراز وضعیت نامناسب اینترنت و خط دهی تلفن همراه گله مند هستند.

 

از انجا که بنا بر مستندات موجود و اظهار نظر  مخاطبین رسانه مطلع الفجر  ؛بسیاری از روستاهای شهرستان  از جمله ویزنان ، گواور با مشکل دیتای اینترنتی و ضعف  انتن دهی تلفن همراه مواجهند  یکی از وظایف نهادهای متولی  پاسخ  موثر به مطالبه عمومی مردم و  اهتمام در مسیر رفع چالش پیش روی مردم عزیز  و جلب رضایت مندی  انان به طور شایسته است .

رسانه مردمی  مطلع   در راستای پیگیری مطالبات مردمی   و به منظور تنویر افکار عمومی  موضوع را از رییس اداره مخابرات شهرستان گیلانغرب  پیگیری و پاسخ دریافتی را عینا درج میکند ؛

 رییس مخابرات شهرستان گیلانغرب  در گفتگو با خبرنگار مطلع الفجر   ضمن تقدیر از  از اطلاع رسانی و پیگیری مطالبات شایسته مردم از سوی رسانه مطلع الفجر  اظهار داشت : یکی از برنامه های مهم و با اولویت مخابرات ارتقا و کیفی سازی خدمات به مردم  عزیز است کما اینکه ما به جد پیگیر این امر هستیم .

 مهندس حسین فلاحی  در خصوص نحوه پوشش شبکه دیتای اینترنتی شبکه های تلفن همراه گفت :شرکت رایتل مستقل از مخابرات است و خود شرکت یاد شده باید مشکلات این حوزه را پیگیری نماید .

 وی به انتن دهی  خط موبایل در روستاهای شهر ستان اشاره و افزود:روستای سنگ کرمو شیرزادی دارای تلفن خانگیGSMبوده و این پروژه در سطح کشور فاقد دیتا می باشد و متعاقب واگذاری شرکت مخابرات به بخش خصوصی و طبق اساس نامه ، واگذاری اینترنت به روستاهای فاقد ارتباط تلفن و دیتا بر عهده دولت بوده و از محل اعتباراتUSOباید تامین گردد لذا مخابرات حق ورود به این پروژه را ندارد.

این مقام مسئول  کندی سرعت شبکه اینترنتی  روستای سنگ کرمو را رد کرد و ابراز داشت :از نظر پوشش آنتن دهی همراه اول روستای فوق از سه سایتBTSاداره منابع طبیعی وBTSغسالخانه و همچنین سایتBTSپارک جانبازان پوشش می گیرد که همگی دارای اینترنت 4Gهستند و موقعیت پوشش شهرها (این روستا همجوار شهر است و خدمات سیار را دریافت میکند ) و ترافیک و کیفیت ارتباطی مرتبا توسط شرکت ارتباطات سیار تهران رصد و موارد ضعف به استانها اعلام می گردد.

فلاحی  در پاسخ به این سوال مطلع الفجر که چرا در دهستانهای ویژنان و گواور  اینترنت و خط دهی موبایل در شبکه همراه اول  بسیار ضعیف است  یاد اور شد:در مورد اینترنت همراه اول در سطح دهستانهای ویژنان و چله و حومه هر جا آنتنm‌ciدریافت گردد در شهرها تا سطح 4Gو روستاها تا سطح 2Gپوشش دارند.

 اگرچه مدیر  محترم اداره مخابرات  به بخشی از ضعف های خط مخابراتی و دیتای اینترنتی پاسخ گفت اما واقعیت این است که در راستای ارتقاء سطح خدمات  بر اساس برنامه ششم توسعه در حوزه فن‌آوری اطلاعات دولت میبایست با فراهم کردن زیر ساختها  و ارتقا سطح خدمات کیفی و کمی به روستاییان  از رشد قابل توجهی برخوردار گردد که رضایت مردم را فراهم نموده باشد.

علی رغم اظهار مسئولان مخابرات متاسفانه غیر از شهر سرمست ، حیدریه ، گیلانغرب  و چله   سایر نقاط شهرستان از جمله روستاهای دهستان ویژنان و گواور  از پایین ترین سطح انتن دهی و ضعف دیتای اینترنتی برخوردارند که  این مهم هیچ سنخیتی با وعده دولت در راستای ارتقاء سطح خدمات  بر اساس برنامه ششم توسعه در روستاها ندارد  .

شهرستان گیلانغرب  در غرب استان کرمانشاه با جمعیتی بالغ بر 70 هزار نفر  دارای دو بخش مرکزی و گواور است  از این میزان جمعیت نزدیک به 40هزار نفر در روستاها زندگی میکنند که ضرورت پیگیری خدمات بهتر را به روستاییان دو چندان کرده است .

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد