کد خبر: 110537|11:19 - 1396/05/17
نسخه چاپی

گیلانغرب بی نشان در تقویم ملی؛

مهجور ماندن نشان دومین شهر مقاوم کشورو19 مرداد؛ روز خونین گیلانغرب در تقویم ملی+ فیلم و عکس

مهجور ماندن نشان دومین شهر مقاوم کشورو19 مرداد؛ روز خونین گیلانغرب در تقویم ملی+ فیلم و عکس
مطلع الفجر:مقاومت وپایمردی مردم دومین شهر مقاوم کشور در8 سال دفاع مقدس و روز خونین گیلانغرب در 19 مرداد 62 نشان گم شده این خطه در تقویم ملی اند.

 به گزارشخبرنگار مطلع الفجر،مردم شهرستان گیلانغرب  که از همان بدو تهاجم خصمانه رژیم بعث  عراق به مرزهای و خاک جمهوری اسلامی به واسطه مقاومت و پایمردی  مرزدار و انقلابی  در نوک پیکان تهاجم هوایی و زمینی  دشمن بود  خسارتهای زیادی را به جان خرید .

اگرچه دردوران دفاع مقدس این شهرستان 750 شهید و بیش از 2400 جانباز  و 141 ازاده سر افراز تقدیم انقلاب کرده اما یکی از روزهای تاریخ دفاع و مقاومت گیلان غرب حمله هوایی 19 مرداد سال 62 است که حقیقتا شاید بتوان انرا یکی از خونین ترین روزهای دوران دفاع مقدس در به خاک و خون کشیدن خیل عظیمی از زنان و مردان و کودکان توسط دشمن دد منش به حساب آورد.

حوالی ظهرروز 19 مرداد سال 62 در حالی که  مردم مرزنشین گیلانغرب علی رغم درگیری های مداوم با دشمن در پشت دروازه های شهر  یک روز معمولی را میگذراندند اما به ناگاه صدای مداوم و وحشت ناک انفجار بمبهایی که هواپیماهای عراق بر سر مردم شهر گیلان غرب ریختند فضای ارام شهر به جهنمی  خون بار بدل کرد شد.
*شکستهای پیاپی دشمن در برابر مقاومت مردم گیلانغرب ، علت حمله هوایی19 مرداد بود

کارشناسان بر این باورند که رژیم بعث عراق به دلیل شکست‌های پی در پی در منطقه و مقاومت جانانه مردم گیلان‌غرب، نتوانست به اهداف خود که تصرف این منطقه بود، برسد و از این جهت بارها شروع به بمباران هوایی این منطقه کرد و اوج این عمل وحشیانه نیز در تاریخ 19 مرداد سال 62 بود.

اگرچه این روزبه واسطه اوج دد منشی  دشمن با 622 شهید و جانباز به عنوان خونین‌ترین روز در گیلان‌غرب  در باور مردم لقب گرفت  و دراین بمباران هوایی 150 نفر از افراد شهر مقاوم گیلان‌غرب که بیشتر آنها نیز زنان و کودکان و غیر نظامیان بودند به شهادت رسیدند و 472 نفر از زنان، کودکان، جوانان و پیران نیز به شدت مجروح شدند اما هیچگاه این روز و روز مقاومت مردم گیلان غرب در تقویم ملی ثبت نشد .

*مردم گیلانغرب تابلو پر افتخار مقاومت و ولایتمداری را ترسیم کردند

فرمانده سپاه گیلان غرب در گفتگو با خبرنگارمطلع الفجر در خصوص  این روز اظهار داشت : مردم مقاوم و مرزدار گیلانغرب در  اغازین سالهای دوران دفاع مقدس  به حق مقاومت و مرزداری و تعهد به انقلاب را معنا و تابلوی از رشادت و پایمردی را ترسیم نمودند .

http://matlaelfajr.ir/sites/default/files/fullimages/1395/06/28/383193.jpg

 سرهنگ پاسدار معصومعلی محمدی تصریح کرد: یکی از دد منشانه ترین نمودهای خباثت دشمن  در دوران دفاع مقدس  حمله هوایی خونین 19 مرداد در گیلان غرب  بود که در ان روز  خیل عظیمی از مردم بی گناه این شهر شهید و جانباز شدند به شکلی که خونین ترین روز دوران جنگ در این منطقه  معنا گرفت .

وی افزود : ناکامی در حملات متععدی  دشمن که علیه جبههای دفاعی در دروازه های گیلان غرب برای تصرف این شهر  شکل گرفته بود دشمن را به این بمباران خونین سوق داد .

این فرمانده ابراز  داشت:به حق که  شهرستان گیلان‌غرب به عنوان دومین شهر مقاوم در کشور شناخته شده و رژیم بعث عراق می‌خواست انتقام شکست‌های پیاپی خود در منطقه و مقاومت شجاعانه مردم را با بمباران هوایی از این مردم بگیرد.

 بی شک در زمان جنگ هر یک از نقاط کشور از لحاظ نظامی و استراتژیکی اهمیت ویژه و خاصی داشتندو در این میان  یکی از نقاط مهم و استراتژیک برای دشمن در کشور ایران منطقه گیلان‌غرب بود که در صورت تسلط بر این منطقه می‌توانست بر تمام منطقه غرب کشور تسلط داشته باشد و زودتر به اهداف شوم خود برسد اما در این شرایط با مقاومت سرسختانه مردم منطقه گیلان‌غرب مواجه شد

*اعزام هیئتی از سوی امام خمینی (ره) به گیلان‌غرب برای دلجویی از خانواده‌های شهدا19 مرداد

  با ابراز این مهم که بمباران 19 مرداد سال 62  خونین ترین روز جنگ در منطقه بود  اعزام هیئتی از سوی امام خمینی (ره) به شهرستان گیلان‌غرب برای دلجویی از خانواده‌های معظم شهدا و عیادت از مجروحان این بمباران هوایی در تاریخ 19 مرداد ماه سال 62 در دستور کار قرار گرفت.

*گیلانغرب بی نشان در تقویم ملی

به پاس مقاومت مردم مرزدار گیلانغرب و علی رغم توجهی که حضرت امام خمینی (ره) و حضرت امام خامنه ای در دو سفر پر بار و با برکت خود به این شهرستان  در شرایط کنونی نیز باید به منظور پاسداشت مقام شامخ این شهدای مظلوم ، کنگره‌ای از سوی مسئولان مربوطه برگزاروبا ثبت ملی ایروز گیلانغرب و مقاومت این مردم  به نسل جوان این وقایع شرح داده شود.

اقتدار، عزت و امنیت نظام جمهوری اسلامی ایران مرهون خون شهدای ایران و به خصوص شهدای 19 مرداد و سالهای دوران دفاع مقدس در تاریخ گیلان غرب  و کشورمی باشد  و بر مسئولان دلسوز است  تا با علم بر رشادت‌ها و مظلومیت‌های مردم مناطق غربی کشور از جمله گیلان‌غرب ،اصالت انقلابی و مقاومت جانانه انها در برابر دشمنان را با ثبت در تقویم ملی در باور و خاطر آیندگان زنده نگه دارند.

 

http://matlaelfajr.ir/sites/default/files/fullimages/1395/05/19/scan00002.jpg
لینک فیلم  دیده نشده از بمباران خونبار گیلانغرب در سال 62

بزودی فیلمهای دیده نشده بیشتری از گیلانغرب در این کانال منتشر خواهد شد
 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد