کد خبر: 110534|14:15 - 1396/05/15
نسخه چاپی

بحران آب و محرومیت چالشهای زندگی روستایی در گیلانغرب؛

آب شرب روستایی با طعم فاضلاب /قطعیهای مداوم آب روستاهای مرزی ویژنان را رنج میدهد+ تصاویر

آب شرب روستایی با طعم فاضلاب /قطعیهای مداوم آب روستاهای مرزی ویژنان را رنج میدهد+ تصاویر
مطلع الفجر: اهالی روستاهای چم سورک و سرحال شیرزادی ویژنان میگویند ،اکنون بیش از 14 روز میگذرد که از آب اشامیدنی محروم اند

به گزارشخبرنگار مطلع الفجر،یکی از معضلاتی که اخیرا  گریبان گیر شبکه فرسوده و کهنه آب آشامیدنی  یکی از محرومترین  دهستان های گیلانغرب شده  قطعی و شکستگیهای مداوم  در شبکه آب رسانی روستاهای دور افتاده  دهستان ویژنان است که نارضایتی و نگرانی این مردم با اصالت را به همراه داشته است  .

 دهستان ویژنان یکی از دهستانهای غربی  شهرستان گیلان غرب  با جمعیتی  نزدیک به 2500 نفر از است که همواره رنج و مشقت بی توجهی مسئولان را از حیث نداشتن راه مناسب، وضعیت  بهداشت و زیرساختهای ضعیف ،نبود گاز و مهمتر از همه قطعی های مداوم  آب شرب در این روستا ها به جان خریده  و تحمل کاستی ها را با سرخ کردن صورت خود درک کرده است  و این مهم حقیقتا وضعیت معیشت مردم این دیار را به مخاطره انداخته است .

در روزهای اتی و به دنبال گزارشات متعدد مردم و اهالی روستاهای این دهستان در خصوص مشکلات  قطعی  مداوم اب شرب 14 روزه این اهالی ، بر ان شدیم تا این موضوع را با حضور در  دهستان ویژنان و روستاهای چم سورک پیگیری نماییم .

 

  با حضور در این منطقه و در بدو ورود تعداد زیادی از اهالی روستاها بخصوص در دور افتاده ترین انها یعنی چم سورک و روستای سرحال شیرزادی دیدیم که حقیقتا در شان این مردم مرزدار و متعصب به انقلاب نبود ،در حالی که راهی مجاور رودخانه های فصلی حاشیه روستاها برای آوردن آب مورد نیاز خود  بودند را دیدیم .

 زنان ، دختران و بچه هایی که هر کدام با ظرفی برای تهیه آب شرب خود البته آبی که از زیر یک پل و در میان فاضلاب مجاورش غلیان میزد ، تقلا میکردند .

احداث شبکه ابر رسانی  روستاهای دهستان ویژنان به سالهای 60 برمیگردد که هر کارشناس  و مسئول دلسوزی باید بداند که این شبکه با بیش از 40 سال ،عمر مفید خود را کرده و اکنون وجودش فقط  با قطعی های مداوم در این هوای گردم  ،الام مردم محروم این منطقه را دوچندان میکند .

امید است با تدابیر مسئولان اجرایی دلسوز  و متولیان امور آب روستایی فکری اساسی و البته منتج به نتیجه برای این مردم محروم  اتخاذ شود چرا که یکی از اساسی و حیاتی ترین نیازهای مردم تهیه آب شرب است  و اگر این روند قطعی آب ادامه داشته باشد  سرنوشت روستاهای باقی مانده در دهستان ویژنان مانند روستاهای چم سورک متروکه ،چیزی جز مهاجرت به شهرهای گیلانغرب و ایوان در استان ایلام و متروکه شدن این منطقه نخواهد بود .

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد