سرویس: اقتصادیکد خبر: 110457|10:59 - 1396/04/26
نسخه چاپی

سرپرست فرمانداری گیلانغرب؛

605 هکتار از زمینهای پایین دست سد زاگرس گیلان غرب از آبیاری نوین بهره مند شدند+ تصاویر

 605 هکتار از زمینهای پایین دست سد زاگرس گیلان غرب از آبیاری نوین بهره مند شدند+ تصاویر
مطلع الفجر:سرپرست فرمانداری گیلانغرب از تحت پوشش آبیاری نوین قرا گرفتن 605 هکتار از اراضی کشاورزی ناحیه عمرانی 2 سد زاگرس خبر دادو گفت:هم اکنون کشت دوم در این اراضی انجام شده است.

 به گزاشخبرنگار مطلع الفجر، فرهاد همتی  در نشست بررسی مراحل اجرای نواحی پنجگانه شبکه های زیرپوشش و همچنین بازدید از شبکه های تکمیل شده سد زاگرس گیلانغرب اظهار داشت: اراضی کشاورزی  ناحیه عمرانی 2 سد زاگرس بطور صد درصد تحت پوشش آبیاری نوین ازطریق  آب این سد قرارگرفته و 605 هکتار از اراضی کشاورزی این ناحیه از اب سد زاگرس بهره مند شده اند و هم اکنون کشت دوم در این اراضی انجام شده است.

 

وی در  این جلسه و بازدید  که باحضور مسئولین وکارشناسان آب منطقه ای و سازمان جهادکشاورزی استان صورت گرفت با بیان این خبرتصریح کرد: شبکه های اصلی و فرعی داخل مزارع در  ناحیه عمرانی 1نیز با پوشش 770 هکتار از اراضی پایاب سد به پایان رسیده و در حال حاضر در مرحله تجهیز ایستگاه پمپاژ است ضمن اینکه ناحیه عمرانی 3 هم خطوط اصلی به اتمام رسیده و خطوط فرعی داخل مزارع درحال انجام است.

 

سرپرست فرمانداری گیلان غرب ابراز داشت: نواحی عمرانی 4 و5 درحوزه شهرستان قصرشیرین قراردارد که درحال حاضر از 97 درصد پیشرفت فیزیکی برخوردار است .

 

وی با بیان اینکه با پیگیریهای صورت گرفته سطح اراضی زیرکشت سد زاگرس به 6400 هکتار ارتقاء یافته است گفت: با توجه به عبور سامانه گرمسیری از منطقه وتلاقی آن در برخی نقاط با شبکه های سد زاگرس امکان تامین آب نقاط فاقد شبکه ازمحل سامانه گرمسیری فراهم شده و درصدد هستیم کمبود منابع ابی در نقاط خارج از پوشش شبکه های انتقال آب سد زاگرس از طریق سامانه گرمسیری تامین گردد.

در این نشست درخصوص موانع و مشکلات اجرای طرح در برخی نقاط تصمیم گیری شد و مقرر شد موارد مطرح شده پس از بازدید میدانی توسط کارشناسان فنی استان از طریق کمیته  منابع آب استان جهت تصمیم گیری نهایی  مورد بررسی کارشناسی قرار گیرد.

 

سد زاگرس  در شهرستان گیلان غرب با گنجایش حدود60 میلیون مترمکعب ذخیره آب در مساحت390 هکتار با 1230 متر طول تاج بزرگترین سد خارج ازبستر و قوسی خاکی کشور محسوب می گردد.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد