سرویس: سیاسیکد خبر: 106367|15:26 - 1395/06/26
نسخه چاپی

حجت الاسلام موسوی؛

يكى از خطرات جدى پيش روى انقلاب اسلامى؛ذبح آرمان‌هاى انقلاب توسط مسؤولان سابق نظام اسلامى است

يكى از خطرات جدى پيش روى انقلاب اسلامى؛ذبح آرمان‌هاى انقلاب توسط مسؤولان سابق نظام اسلامى است
مطلع الفجر:امام جمعه موقت گیلان غرب گفت :يكى از خطرات جدى پيش روى انقلاب اسلامى اين است كه مسؤولان سابق نظام اسلامى دچار استحاله و حركت‌هاى مخالف اصول انقلاب بشوند و خواهان ذبح كردن آرمان‌هاى انقلاب شوند.

به گزارشخبرنگار مطلع الفجر، حجت الاسلام والمسلمین سید سیف اله موسوی  در خطبه های نماز جمعه  مصلی مسجد جامع گیلان غرب اظهار داشت:يكى از مطالبات اصلى رهبر معظم انقلاب كه در سالهاى اخير بارها و بارها روى آن تأكيد شده است، انقلابى بودن و انقلابى ماندن مسؤولان و نهادهاى انقلاب اسلامى است.

 

وی تصریح نمود: اين مطالبه رهبر معظم انقلاب به معنى پايبندى به اصول انقلاب اسلامى و تداوم حركت در مسيرى است كه امام راحل عظيم الشان تعيين كردند.

 

امام جمعه موقت گیلان غرب افزود:يكى از خطرات جدى پيش روى انقلاب اسلامى اين است كه مسؤولان سابق نظام اسلامى دچار استحاله و حركت‌هاى مخالف اصول انقلاب بشوند و يا با خسته شدن از روند انقلاب و زحمات حركت انقلابى، به تن‌پرورى و رفاه‌طلبى روى آورند و خواهان ذبح كردن آرمان‌هاى انقلاب در راستاى دنياطلبى خود شوند.

 

وی ابراز داشت:اين خطر در سالهاى كنونى كه برخى از افراد در سالهاى نهايى عمر خود از آرمان‌هاى انقلاب فاصله گرفته و يا تصور مى‌كنند كه با نزديك شدن به پايان عمر آن‌ها، عمر انقلاب نيز به پايان رسيده است، خطر بزرگترى است، از همين جهت است كه رهبر معظم انقلاب به‌صراحت متذكر مى‌شوند كه انقلابى‌گرى مختص پير‌ها نيست و نيز معيارها و ملاك‌هايى دارد كه بايد با آن ملاك‌ها و معيارها، انقلاب اسلامى و پايبندى به آن شناخته شود.

 


حجت الاسلام موسوی ضمن  گرامی داشت عید  غدیر، عید ولایت و امامت  گفت:حادثه غدیر نشان داد که بزرگ ترین و مهم ترین سند بر فضیلت و برتری حضرت علی(ع) بر تمام صحابه و یاران پیامبر اسلام(ص) در آن زمان بوده است، و مهم ترین پیام این حادثه بزرگ این بود که اگر کسی این قابلیت و لیاقت را می داشت، او انتخاب می شد،پس غدیر گویای فضیلت و برتری در تمام ابعاد وجود مقدس حضرت علی(ع) است.


وی یاد آور شد :در طول تاریخ همیشه زورمداران به دنبال جدایی دین از سیاست بودند و دین را فقط در معابد و مساجد می دیدند و سیاست را مخصوص خود می دانستند،غدیر به این طرز تفکر باطل و منحط پایان داد.

 

امام جمعه موقت گیلان غرب خاطر نشان کرد : پیامبر خدا(ص) به دستور حضرت حق مأمور شد با انتخاب حضرت علی(ع) و معرفی آن به مردم خط بطلانی بر تفکر پوسیده و منحط جدایی دین از سیاست بکشد غدیر نشان داد دین و سیاست از حکومت جدا نیستند و فلسفه وجودی دین برای ایجاد حکومت و اجرای سیاست الهی است.

 

وی اذعان نمود:با اين واقعه بزرگ تاريخى در اسلام، دل‌ها متوجه يك امر مهم اعتقادى و اجتماعى و سرنوشت‌ساز در زندگى مى‌شود كه آن، ولايت و رهبرى جامعه دينى است.

 

حجت الاسلام موسوی گفت: اين امر از دو جهت با اهميت است: يكى به‌سبب اصل ضرورت وجود امام و وليّ در جامعه اسلامي و ديگرى به‌سبب ويژگى‌هاى يك امام و رهبر در جامعه دينى،به همان دليل كه پيامبر به تأسيس حكومت اسلامى اقدام كرد، اين حكومت بايد به حيات خود ادامه دهد و همچنان كه جامعه اسلامى نوپا، به رهبرى چون پيامبر كه خود، نمونه همه مكارم اخلاق است، نيازمند بود، اين جامعه نيز براى رشد و بالندگى خود، به رهبران اين‌چنينى نياز دارد.

 


وی بر ضرورت شناخت و بصیرت افزایی در خصوص واقعه بزرگ غدیر تاکید کرد و تصریح نمود:اگر بفهميم در غدير، ماجرا چه بوده و پيامبر چه مى‌خواسته و چه كرده و حتى دعوا بر سر چه بوده، در آن‌صورت غدير تنها بركه‌اى راكد در هزار و چهارصد و اندى سال پيش نخواهد بود بلكه اقيانوس عظيم مواجى است كه امروز هم بايد از باران آن سرزنده شويم.

 

امام جمعه موقت گیلان غرب افزود:با آموختن فلسفه سياسى و فلسفه حكومت، اين پاسخ را كه چه كسى شايستگى حكومت بر مسلمانان را دارد نبايد به تاريخ سپرد چراكه مسأله ديروز و امروز و فرداى مسلمانان است. مهم‌ترين مسأله فرد و جامعه در جهان اسلام است.


حجت الاسلام موسوی  گفت:مسأله‌ى غدير بحث حكومت اسلامى است نه مسأله‌ى امامت چراكه مسأله‌ى امامت جزء اصول تشيع است،امروز خرسنديم در كشورى زندگى مى‌كنيم كه نور ولايت و امامت و انديشه سياسى، دينى، الهى و معرفتى مولا على(ع) را دنبال مى‌كند.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد