سرویس: اقتصادیکد خبر: 105892|13:22 - 1395/05/25
نسخه چاپی

مسئول دفتر حوزه نمایندگی ولی فقیه در سپاه گیلانغرب ؛

دیپلماسی لبخندوبرجام تاثیر ملموسی دربهبود معیشت مردم نداشته است

دیپلماسی لبخندوبرجام تاثیر ملموسی دربهبود معیشت مردم نداشته است
مطلع الفجر:مسئول دفتر حوزه نمایندگی ولی فقیه در سپاه گیلانغرب گفت:اگرچه فریبکاری های طرف مقابل در بحث برجام آینده روشنی برای آن متصور نمی کند اما حقیقت این است که تحقق اقتصاد مقاومتی در سایه تلاش جهادی و عمومی میتواند بستر ساز اقتصادی پویا و محقق کننده خودکفایی در کشور باشد .

 به گزارش خبرنگارمطلع الفجر،حجت الاسلام و المسلمین یعقوب تیشه کنی در نشست روشنگری با موضوع اقتصاد مقاومتی  و در سالن اجتماعات آموزش و پرورش گیلانغرب  اظهار داشت: یکی از مباحث مهم در تحقق اقتصاد مقاومتی، تشریح ماهیت و اهداف اقتصاد مقاومتی برای همدیگر است، هر فردی می تواند خانواده و اطرافیان خود را از نقشه های دشمنان در استفاده از ابزارهای اقتصادی آگاه نماید و از اهمیت اقتصاد مقاومتی بگوید تا نقش این نوع اقتصاد در اقلّی شدن تأثیرتحریم ها و به تبع آن شکست و پایان یافتن این سیاست برای همگان روشن شود.

 

وی تصریح نمود:امروز آنچه با اهمیت است طرح این موضوع می باشد که  به غیر از شرح اهمیت اقتصاد مقاومتی باید  اصول، روشها و نقش مردم نیز در این خصوص تشریح گردد.

 

حجت الاسلام تیشه کنی  افزود:مقوله اقتصاد مقاومتی و راهبردهای ان ریشه در بنیانی ترین اصول خودکفایی و قطع وابستگی است و لذا به عنوان تحکیم پایه های یک نظام ضرورت ایجاد یک زیر ساخت اقتصادی پویا و مستقل  احساس می شود و البته بحث اقتصاد مقاومتی نیازمند همت عمومی و تلاش جهادی شاکله مردم است .

 

وی ابراز داشت:دشمنان انقلاب در چند دهه اخیر  و بعد از رویکرد جنگهای نظامی و سخت  حوزه ای دیگر از عناد و کینه ورزی را در جبهه فرهنگی علیه  ملت ایران اسلامی  گشودند و ان تهاجم فرهنگی بود ، جنگی متفاوت  با رویکرد جنگ سخت و با ماهیتی خاموش و مخرب که طی تعریف این دکترین ضد اعتقادی ، زیر ساختهای فکری و ایمانی جامعه هدف قرار میگرد .

 

مسئول دفتر حوزه نمایندگی ولی فقیه در سپاه گیلانغرب  گفت:حوزه دیگر که  دشمن عداوت  خود را  مکمل جنگ نرم در ان اغاز کرده بستر اقتصادی و تحریمها می باشند .

 

وی ضمن تاثیرات  احتمالی برجام در امر اقتصادتصریح کرد:اگرچه مسئولان با طرح مزاکرات  اخیر و بحث برجام موافقت کردند و بر سر میز مزاکره به منظور رفع تحریمهای ظالمانه غرب به سرکردگی امریکا نشستند  اما واقعیت این بود که از همان اغاز رویه و ذات فریبکارانه طرفها خصوصا امریکا برای ملت ایران روشن بود  کما اینکه امروز دستاورد برجام مشخص شده است .

 

حجت الاسلام تیشه کنی   گفت:برجام برخلاف شعارهای طرفدارانش هیچگونه دست آوردی که نشان از رفع عمومی تحریمها  داشته باشد به همراه نداشته  و بی شک انچه ملموس است مردم هیچ تغییری را در روند معیشتی خود احساس نکرده اند .

 

وی یاد آور شد : دیپلماسیی که بر مدار لبخند و فاقد جنبه موثر اجرایی باشد بی شک هیچ دستاوردی در حوزه اقتصادی ودر امر بهبود معیشتی مردم نخواهد داشت  و البته سوای این امر اکنون که طرف مقابل در موضعی فریبکارانه است و به تعهدات خود پایبند نیست  ضرورتی ندارد ما به پای بندهای الزام اوار برای طرف مقابل متعهد بمانیم .

مسئول دفتر حوزه نمایندگی ولی فقیه در سپاه گیلانغرب  با اشاره به اینکه خصومت دشمن با اساس و ماهیت دینی و اسلامیت نظام ماست ابراز داشت: حقیقتا  مقاوم شدن اقتصاد بدون مقاوم شدن مردم محقق نمی شود، قسمتی از اهداف و اصول اقتصاد مقاومتی این است که باید توان مقاومت مردم را در مشکلات و سختی ها افزایش داد ، مقاومت با همدلی و وحدت معنی می یابد، نمی توان با هم نبود و در برابر دشمن تاب آورد با اتحاد و انسجام  و اعتقاد به آموزه های دینی و انقلابی میتوان بر هر توطئه ای از سوی دشمنان فایق آمد.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد